CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday 17 January 2009

.: test dan lab report (lagi) :.

semalam antara hari-hari yang agak kritikal bagiku. test dan labs. metabolism test pasal enzymes dan Gibbs free energy. takde komen pasal test tu, since aku pun dh buat revision, just wait and see. if my marks x memuaskan, work harder la kan? =) yang tak tahan nya, lab yang setiap minggu menjadi punca aku penat di kala hujung minggu. dah 2 minggu nie dah aku blackout on weekend sebab penat sangat.
last week pasal succinate dehydrogenase assay yang mengambil masa 5 jam untuk aku dan lab partnerku, Diana from Bulgaria habiskan. at the end of the day, both of us as usual sighed sebab x dapat tengok sunlight. i gave her Walkers cheese and onions sebab aku bawak extra. at first dia tolak. then aku insisted nak bagi jugak. and what did she say? thanks for saving my life from hunger, haha. we both skipped our breakfast and for sure, our lunch.
and semalam, well-prepared before the labs is a good idea. i finished my labs pasal enzymes kinetics at 3.50. *smiling broadly =] and Diana kept apologizing sebab dia x baca manual before labs. ah, not a big deal sebab aku pun dh layout steps required. and gave a little push for both of us to do it faster than last week labs. aku masuk bilik, terus padam. and hey, this is the first time i slept with my shoes on.
sekarang nie, tengah rest or tidur pun boleh termimpi-mimpi lab report yang belum start buat. is that scary? for me, it is...sebab my lab reports marks belum lagi memuaskan. i'll give extra effort for it from now on. plus, kena struggle untuk tutorial work sheet yang akan dibincang setiap isnin. another extra piles of ATP needed here.*sigh (again)
mungkin ramai yang hairan or for warwick student, dah bosan dah nak dengar alasan budak-budak biological sciences yang x dapat nak attend practice dikir. lab report, test, essay, tutorial. haha, memang betul la..despite of my laziness la..=) aku plan nak bela ikan as my pet, if i can find a small aquarium and tiny cute fish yang murah and affordable. why? just want to avoid talking to my mug again...haha. have a great weekend people.

1 comments:

Wafi said...

my first two lab reports were ok.. Yang awal2 sekali, I aced it. The second one I got a D. Yesterday's experiment tak sempat nak bace, so hancus melecus..

Syok tadi main badminton ngan awak..